AYAT Products
  New arrivalChristian lighthouse GiftsDar Manhal Al Hayat Books

New products

Follow us on Facebook

"AYAT" which means verses or wonders in arabic.
In 1999, George Nayati, owner of AYAT Christian Store, began selling audio tapes of sermons, and a few books and other Christian items in the back of the hall of Abundant Life Church, Beirut Lebanon. We saw how much the believers were blessed and encouraged to have these materials, and we were determined to make even more available to them. Even with very few resources we believed that God would use us to bless the Middle East. Little by little, the ministry in the back of the church began to grow by distributing to local bookstores and participating in exhibitions and conferences, selling products that had not previously been available in Lebanon. In the fall of 2007, this line of exclusive products became known as "AYAT" which means verses or wonders in arabic.
We saw our dream of having our own bookstore come true in the summer of 2008. AYAT Christian Store officially opened in a store located in Bourj Hammoud, Beirut. Since that time, by the grace of God, AYAT has become one of the leading Christian bookstores in the Middle East. AYAT works very hard to bring the best in Christian products to the Middle East at prices that are affordable to everyone. We are continuing to step forward in this region to ensure that the believers have what they need to grow in their faith and to be a light of His love and grace.
من نحن؟

اسم المتجر "آيات" وذلك في إشارة إلى آيات الكتابيّة كما إلى الآيات بمعنى العجائب
في سنة 1999، بدأ جورج ناياتي، وهو مالك متجر "آيات" المسيحيّ، ببيع الشرائط المسموعة للعظات وبعض الكتب والأغراض المسيحيّة في القسم الخلفيّ من قاعة كنيسة الحياة الفيّاضة، في بيروت - لبنان. لاحظنا آنذاك كم تبارك المؤمنون وتشجّعوا إذ نالوا هذه الموادّ، فصمّمنا على جعل المزيد من الموادّ متاحة لهم. على الرغم من أنّ عدد الموارد كان قليلاً، إلاّ أننا آمنّا أنّ الله سيستخدمنا في سبيل بركة الشرق الأوسط. شيئاً فشيئاً، بدأت هذه الخدمة التي انطلقت من القسم الخلفيّ من الكنيسة بأن تنمو من خلال التوزيع إلى المكتبات المحليّة والمشاركة في المعارض والمؤتمرات، وبيع المنتجات التي لم تكن متوافرة من قبل في لبنان. في خريف سنة 2007، عُرِفَت هذه المجموعة من المنتجات الحصريّة باسم "آيات" ومعناه الآيات الكتابيّة كما الآيات بمعنى العجائب في اللغة العربيّة.
وما لبثنا أن رأينا حلمنا بأن نمتلك مكتبتنا الخاصّة وهو يتحقّق في صيف سنة 2008. افتُتح متجر "آيات" المسيحيّ بشكلٍ رسميّ في برج حمّود – بيروت. ومنذاك، بنعمة الله، أصبحت مكتبة آيات أحد أبرز روّاد المكتبات المسيحيّة في الشرق الأوسط. ونحن نعمل بجدّ لإحضار أفضل المنتجات المسيحيّة إلى الشرق الأوسط بأسعار مناسبة للجميع. ونحن نكمل في سعينا الحثيث في هذه المنطقة، حرصاً منا على أن يحصل المؤمنون على ما يحتاجون إليه للنموّ في إيمانهم وليكونوا نوراً لمحبّة الله ونعمته